De dag van een medewerker Sales Support

Mirjam Berger, - maandag 21 augustus 2017

Om een goed beeld te kunnen geven van wat het werken bij het Sales Support team van W&R etiketten inhoudt, laten we Floor van Baaren (30 jaar) aan het woord. Inmiddels werkt Floor 2 jaar bij W&R. Zij weet als geen ander hoe een dag van een medewerker Sales Support eruitziet.

Mijn werkdag begint altijd rond 08.00u. Na eerst de collega’s in productie te hebben begroet loop ik naar het koffiezetapparaat waar het weekend wordt doorgesproken of gewoon gezellig wordt bij gekletst.

De dagen bij de afdeling Sales Support zijn altijd heel afwisselend. Ik ben daarom benieuwd wat deze dag me zal brengen. Nadat ik mijn computer heb opgestart loop ik gelijk (even) mijn mailbox door. De urgente zaken pak ik er direct uit. Dan begin ik mijn mail weg te werken. 

Rond 11.00u. belt een van mijn grootste klanten op. Door een misverstand hebben zij een tekort aan etiketten en ligt de productie stil. Ze hadden de etiketten eigenlijk gisteren nog nodig! Nadat ik heb geïnventariseerd of we alles compleet hebben schakel ik met onze planner om te checken of we deze order snel tussendoor kunnen produceren. Ik zet de order zo snel mogelijk in het systeem en zorg ervoor dat alle betrokken afdelingen precies weten wat te doen om de etiketten zo snel mogelijk te kunnen leveren. Als laatste bel ik de klant om te laten weten dat hij de etiketten vandaag nog ontvangt. De klant is weer geholpen en roemt de flexibiliteit van W&R. 

Wanneer wij zelf echt geen ruimte hebben om te klant te helpen kunnen we altijd schakelen met onze collega’s binnen de Optimum Group, om zo de etiketten bij een van de andere bedrijven te produceren. Door deze extra optie kunnen we onze klanten nog beter bedienen!

Als het weer iets minder hectisch is ga ik weer verder met mijn mail. Niet alle klanten zijn bekend met de verschillende soorten etiketten welke wij kunnen leveren en sommige klanten weten zelfs niet meer van een etiket dan dat het plakt. Dit zijn vaak de leukste klanten om te helpen. Deze klanten kun je van A tot Z adviseren over de mogelijkheden op etiketten gebied. Het meedenken met de klant en hem advies geven spreekt mij heel erg aan! 

Wanneer ik om half 2 terugkom van mijn lunch is mijn mailbox weer flink volgestroomd en vraagt mijn collega om Pierre, een van onze accountmanagers, met spoed terug te bellen. Hij heeft zo snel mogelijk informatie nodig over een klant waar hij een afspraak mee heeft. Ik zoek zo snel mogelijk de achtergrondinformatie van de klant bij elkaar. Zo zorgen we ervoor dat de accountmanager een compleet beeld van de klant heeft zodra deze bij de afspraak aankomt. 

Soms ga ik mee naar klanten, waardoor ik de klant beter leer kennen en een kijkje kan nemen in het productieproces van de klant. Door deze bezoekjes leer je je contactpersoon op een andere manier kennen, wat het schakelen met je contactpersoon toch een stuk makkelijker maakt. 

Om half 5 check ik in mijn mailbox wat dezelfde dag nog opgepakt moet worden en wat kan wachten tot morgenvroeg. Ik handel de laatste zaken af en sluit m’n computer af. Deze dag is weer voorbijgevlogen. Het fijne aan het werken bij W&R-etiketten is de professionele informele sfeer op de afdeling en in de rest van het bedrijf. We zijn echt één team met hetzelfde doel.

Wil jij meer weten over de functie van medewerker Sales Support? Neem dan contact op met Floor, via: f.vanbaaren@wr-etiketten.nl of bel 013 571 23 45.

Offerte aanvragen

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag dan een offerte aan.

Doe een offerte-aanvraag!